MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Kisah Seorang Puteri

Go down 
AuthorMessage
~.:B@!y!n@h:.~
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 936
Age : 24
Location : Dekat Depan Komputer, Dalam Bangunan, Dalam Bandar Bintulu, Di Sarawak, Di Malaysia & Di Planet Bumi
Points : 1459
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Kisah Seorang Puteri   Wed Nov 26, 2008 10:12 pm

Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri
Sheila. Sejak lahir lagi puteri ini terkena sumpahan. Apa
saja benda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki
tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau terpegang
maka mereka akan cair. Maka susahlah hati Ayah nya kerana tak
kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat perdana menteri,
Maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat.
Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika
puteri dapat memegang sesuatu yang takkan cair. Tapi bomoh itu sendiri pun
tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan perdana menteri,
Maharaja telah mengistiharkan bahawa,,siapa lelaki yang dapat membawa
sesuatu, yang apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan
kawin dengan puterinya itu.

Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda
masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian,
pertandingan pun berlangsung. .... Muncul lah lelaki yang pertama,

Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?

Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling
keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf,
bateri dan kapal terbang.

Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.

Lelaki#1 : Silakan....

Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknye
logam itu. Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri...

Muncullah lelaki ke-2.....

Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?

Lelaki#2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam
dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah
digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar
lautan.

Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.

Lelaki#2: Silakan.....

Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak
berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.

Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda
yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya... Kemudian muncul lah
lelaki yang terakhir. Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa
pun!

Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?

Lelaki: Patik ada membawa benda tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam poket
hamba ini.

Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cuba
memegangnya.

Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya, seluklah dalam poket
hamba ini...

Maharaja: Hmmmm.... Kalau begitu, baiklah!

Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri
teragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.
Kemudian puteri terpegang sesuatu... Mukanya merah menahan malu. Lelaki itu
hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri
berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan... Maharaja tanya puterinya

Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?

Puteri: Dapat....

Maharaja: Benda tu cair?

Puteri: Tak....

Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu
Beta!

Lelaki: Heheheheheheheheheh ehe...... .

Tapi..... Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? Dan
kenapa benda tu tak cair? Apakah yang korang rasa puteri itu telah Pegang?


(Sila scroll down........ ...)
v

v


v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa?
Hehehehehehehehehe. ....

BENDA ITU IALAH------

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

COKLAT M&M
CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!
KORANG INGAT APA???? OTAK TU BIAR BETUL SIKIT AAAAA...

HEHEHEHEHEHEHEHEHEH EHEHEHEEHEH "
Back to top Go down
View user profile http://puteribaiyinah.spaces.live.com/
adiez82
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 505
Age : 35
Location : Johor Bahru (Plaza Angsana)
Points : 769
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Sun Nov 30, 2008 4:49 pm

lol! lol! lol! lol!
huhuhuhuuhuhu agak mengejutkan jugak la jawapannya huhuhuhuhuhu
Back to top Go down
View user profile http://www.ascentouch.com.my
Babunlaut
Forumer
Forumer
avatar

Number of posts : 46
Age : 28
Points : 0
Registration date : 2008-12-09

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Tue Dec 09, 2008 8:49 pm

lolololololol.... bahyer nyer citer.... Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/babunlaut
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Fri Mar 27, 2009 4:19 pm

lol! lol! Very Happy
Back to top Go down
View user profile
nuox
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 364
Age : 34
Points : 384
Registration date : 2009-04-23

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Sun Dec 20, 2009 2:57 am

adik bai ni...jgn wat org pk bkn2 tau..huhu minda suci ku telah d cemari huhu
Back to top Go down
View user profile
~.:B@!y!n@h:.~
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 936
Age : 24
Location : Dekat Depan Komputer, Dalam Bangunan, Dalam Bandar Bintulu, Di Sarawak, Di Malaysia & Di Planet Bumi
Points : 1459
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Tue Dec 22, 2009 8:19 am

nuox wrote:
adik bai ni...jgn wat org pk bkn2 tau..huhu minda suci ku telah d cemari huhu

Hehehe...Terpulang pada cara permikiran seseorang... Razz
Back to top Go down
View user profile http://puteribaiyinah.spaces.live.com/
cik siti
Ahli Baru
Ahli Baru


Number of posts : 6
Age : 28
Points : 6
Registration date : 2012-09-11

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Tue Sep 11, 2012 4:59 pm

hahaha.. otak kunindg aku da cair pikir ape la td.. huhu...
Back to top Go down
View user profile http://axiatafoundation.com
Mawar
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 131
Age : 24
Points : 155
Registration date : 2012-09-19

PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   Wed Oct 17, 2012 1:42 pm

haha cair di mulut bukan di tangan...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah Seorang Puteri   

Back to top Go down
 
Kisah Seorang Puteri
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Legalitas seorang pekerja seni digital modern di Indonesia
» [Guide] Roleplay menjadi Biker

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Ilmu :: Karya Melayu Boleh :: Cerita Lawak-
Jump to: