MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Hari Kiamat...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
r2nee
Ahli Baru
Ahli Baru


Number of posts : 15
Age : 36
Points : 0
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 10:48 am

apa keadaannya kalu hari kiamat nie...
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net/profile.forum
alief
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 58
Age : 26
Points : 0
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 10:52 am

r2nee wrote:
apa keadaannya kalu hari kiamat nie...

ni kiamat kecil atau kiamat besar...? bom
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 2:38 pm

alief wrote:
r2nee wrote:
apa keadaannya kalu hari kiamat nie...

ni kiamat kecil atau kiamat besar...? bom
mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
alief
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 58
Age : 26
Points : 0
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 4:17 pm

boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 4:29 pm

alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
uncle_crackerz14
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 181
Points : 515
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:03 pm

boing777 wrote:
alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
hamba pun nak berguru gak lah..... bounce
Back to top Go down
View user profile
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:06 pm

uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
hamba pun nak berguru gak lah..... bounce
cantik tu jomm kita mulakan.. dikatakan solat adalah cita diri kita manuusia betul ke tuann
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
uncle_crackerz14
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 181
Points : 515
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:09 pm

boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
hamba pun nak berguru gak lah..... bounce
cantik tu jomm kita mulakan.. dikatakan solat adalah cita diri kita manuusia betul ke tuann
menceritakan apa plak nie....cerita la tuan hamba....
Back to top Go down
View user profile
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:22 pm

uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
hamba pun nak berguru gak lah..... bounce
cantik tu jomm kita mulakan.. dikatakan solat adalah cita diri kita manuusia betul ke tuann
menceritakan apa plak nie....cerita la tuan hamba....
entah sy pun tau sure itu yg bertanya... dan pulak dikatakan berkait dgn al fatiha.. yea ke syehh
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
alief
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 58
Age : 26
Points : 0
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:36 pm

boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
hamba pun nak berguru gak lah..... bounce
cantik tu jomm kita mulakan.. dikatakan solat adalah cita diri kita manuusia betul ke tuann
menceritakan apa plak nie....cerita la tuan hamba....
entah sy pun tau sure itu yg bertanya... dan pulak dikatakan berkait dgn al fatiha.. yea ke syehh

apa tu ambe tak paham ayat tu [underline biru tu]
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
uncle_crackerz14
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 181
Points : 515
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:40 pm

solat tu....menceritakan diri hendak kembali kepada asal fitrah...atuk kata la...utk bertemu pencipta....
Back to top Go down
View user profile
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:41 pm

alief wrote:
boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
boing777 wrote:
alief wrote:
boing777 wrote:

mana2 pun leh guruku dua2 kiamat klu leh kami nak tau.. kan..kan.. r2nee Question

Ooo kalau g2 kita kena tunggu guru datang la ye..... sama-sama kita baca penerangannya... Very Happy
ehhh mcm kenal je guru tu... heee.. selamat dtg guru... queen santa king flower
hamba pun nak berguru gak lah..... bounce
cantik tu jomm kita mulakan.. dikatakan solat adalah cita diri kita manuusia betul ke tuann
menceritakan apa plak nie....cerita la tuan hamba....
entah sy pun tau sure itu yg bertanya... dan pulak dikatakan berkait dgn al fatiha.. yea ke syehh

apa tu ambe tak paham ayat tu [underline biru tu]
yea le.. cita kita manusia
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
uncle_crackerz14
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 181
Points : 515
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:53 pm

bagi la bayangan nye sikit tuan... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 5:57 pm

uncle_crackerz14 wrote:
bagi la bayangan nye sikit tuan... Very Happy
nnt hamba tanya pd guru hamba.. alief
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
alief
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 58
Age : 26
Points : 0
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Tue Nov 18, 2008 6:03 pm

boing777 wrote:
uncle_crackerz14 wrote:
bagi la bayangan nye sikit tuan... Very Happy
nnt hamba tanya pd guru hamba.. alief

guru ambe uncle arr...
ambe bukan guru kamu arrr.... Embarassed
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Wed Nov 19, 2008 11:20 am

uncle_crackerz14 wrote:
bagi la bayangan nye sikit tuan... Very Happy
banarkan adenye seksaan kubur... klu ade diseksa dlm kubur ke.. emmm
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
al_hur
Ahli Baru
Ahli Baru
avatar

Number of posts : 16
Age : 37
Points : 0
Registration date : 2008-11-20

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Fri Nov 21, 2008 1:01 pm

uncle_crackerz14 wrote:
bagi la bayangan nye sikit tuan... Very Happy
Salam,
Maaf mencelah...Rasanya tiada yg blh dinukilkan dgn perkataan suasana kiamat dan hari kebangkitan iatu Masyhar...kita hanya diberi peringatan melalui al quran dan hadith secara umum suasana ketika itu kerana pemikiran manusia tak blh melangkaui nya,cukup la kita rasa gerun dan takut akan janji Allah SWT tentang azabnya

Bagi sy yg penting bagaimana kita menyediakan diri utk melaluinya,al quran dan hadith telah menerangkan akan persedian itu cuma kita nak ikut atau tak.
Allahu a'alam
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net/profile.forum
uncle_crackerz14
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 181
Points : 515
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Fri Nov 21, 2008 10:28 pm

Salam...

Pernahkah saudara2 ku kat sini pernah mempelajarinya atau mendengarnya...Ada seorg sahabat Hamba mengatakan.....Kiamat...adalah perkara kedua...dimana kalu di ibaratkan suatu majlis....kiamat itu majlis penyampaian anugerah iaitu perkara kedua dlm mana2 majlis....setiap majlis ada pembukaannya...bagi para Arifbillah ternanti nantikan majlis permulaan itu...diman segalanya yg merangkumi kiamat itu sendiri... Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
boing777
Forumer Setia
Forumer Setia


Number of posts : 92
Age : 41
Points : 19
Registration date : 2008-11-17

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Hari Kiamat...   Wed Nov 26, 2008 6:26 pm

uncle_crackerz14 wrote:
Salam...

Pernahkah saudara2 ku kat sini pernah mempelajarinya atau mendengarnya...Ada seorg sahabat Hamba mengatakan.....Kiamat...adalah perkara kedua...dimana kalu di ibaratkan suatu majlis....kiamat itu majlis penyampaian anugerah iaitu perkara kedua dlm mana2 majlis....setiap majlis ada pembukaannya...bagi para Arifbillah ternanti nantikan majlis permulaan itu...diman segalanya yg merangkumi kiamat itu sendiri... Crying or Very sad
wow... GELONG...!!! kepala.. pening Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com.my
Sponsored content




PostSubject: Re: Hari Kiamat...   

Back to top Go down
 
Hari Kiamat...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Baronang and the gang!
» Selamat Hari Raya Idul Fitri 1 Syawal 1436 H
» tanya lumut di kaca saat cycling hari ke 4

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Ilmu :: Dunia Islam :: Sembang Agama-
Jump to: