MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Wed Jan 16, 2013 2:42 am


-SALAM SEMUA-

Saya nak share dengan korang petua nak putihkan gigi yg kuning..Ni bukan gigi kuning sbb tak gosok gigi tu..tapi gigi kuning disebabkan merokok,faktor makanan dan minuman,mmg warna gigi asli dan juga faktor usia.....masa kanak2 dulu putih lepuk molek jer gigi kan..bila makin berumur gigi tu main kureng la putihnya tp tak semua org mengalami masalah ni kan..ada yg masih putih berseri giginya...kalau org tua dulu2 dorang kata tonyoh jer dgn arang...

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Atau
Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Wed Jan 16, 2013 4:33 pm

-SALAM SEMUA-

Saya nak share dengan korang petua nak putihkan gigi yg kuning..Ni bukan gigi kuning sbb tak gosok gigi tu..tapi gigi kuning disebabkan merokok,faktor makanan dan minuman,mmg warna gigi asli dan juga faktor usia.....masa kanak2 dulu putih lepuk molek jer gigi kan..bila makin berumur gigi tu main kureng la putihnya tp tak semua org mengalami masalah ni kan..ada yg masih putih berseri giginya...kalau org tua dulu2 dorang kata tonyoh jer dgn arang...

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Atau
Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Wed Jan 16, 2013 5:41 pm

-SALAM SEMUA-

Saya nak share dengan korang petua nak putihkan gigi yg kuning..Ni bukan gigi kuning sbb tak gosok gigi tu..tapi gigi kuning disebabkan merokok,faktor makanan dan minuman,mmg warna gigi asli dan juga faktor usia.....masa kanak2 dulu putih lepuk molek jer gigi kan..bila makin berumur gigi tu main kureng la putihnya tp tak semua org mengalami masalah ni kan..ada yg masih putih berseri giginya...kalau org tua dulu2 dorang kata tonyoh jer dgn arang...

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Atau
Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Thu Jan 17, 2013 11:12 pm

Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Fri Jan 18, 2013 3:15 pm

Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Fri Jan 18, 2013 10:07 pm

[Ebook Percuma] Tips Mendapatkan Gigi Putih
Gigi putih adalah idaman bagi orang yang suka pada kebersihan dan kecantikan. Antara kelebihan utama gigi putih adalah ia boleh menyerikan wajah apabila senyum dan boleh beri keyakinan kepada diri.
Untuk dapatkan gigi putih, anda boleh cuba tips–tips di bawah:
1-Ambil kulit oren. Tenyehkan bahagian putih pada kulit oren pada gigi anda. Selepas beberapa hari, anda akan dapat lihat kesannya pada gigi anda.
2-Gosok gigi sebanyak tiga kali sehari dengan menggunakan ubat gigi yang ada formula untuk dapatkan gigi putih.
3-Kurangkan merokok, minum air kopi dan teh. Ketiga–tiga perkara ini adalah antara punca kepada pembentukan gigi kuning.
4-Campurkan garam dengan air limau yang di perah. Kemudian gosok gigi menggunakan bahan tersebut. Jika anda takut, anda boleh cuba amalkan minum jus limau pada setiap hari. Gigi anda akan bertukar menjadi putih secara perlahan–lahan, insyaAllah. Selain itu, gigi anda juga akan bertambah kuat.
Jika anda tidak mampu/malas/bosan mengikut 4 di atas, ada satu cara lagi yang sangat mudah. Ketahui rahsia tersebut dengan download Ebook Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari! Secara PERCUMA di http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk

Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Sat Jan 19, 2013 10:17 pm

Saya nak share dengan korang petua nak putihkan gigi yg kuning..Ni bukan gigi kuning sbb tak gosok gigi tu..tapi gigi kuning disebabkan merokok,faktor makanan dan minuman,mmg warna gigi asli dan juga faktor usia.....masa kanak2 dulu putih lepuk molek jer gigi kan..bila makin berumur gigi tu main kureng la putihnya tp tak semua org mengalami masalah ni kan..ada yg masih putih berseri giginya...kalau org tua dulu2 dorang kata tonyoh jer dgn arang...

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Atau
Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Sun Jan 20, 2013 6:02 pm

Saya nak share dengan korang petua nak putihkan gigi yg kuning..Ni bukan gigi kuning sbb tak gosok gigi tu..tapi gigi kuning disebabkan merokok,faktor makanan dan minuman,mmg warna gigi asli dan juga faktor usia.....masa kanak2 dulu putih lepuk molek jer gigi kan..bila makin berumur gigi tu main kureng la putihnya tp tak semua org mengalami masalah ni kan..ada yg masih putih berseri giginya...kalau org tua dulu2 dorang kata tonyoh jer dgn arang...

1. Arang Kayu
Sebenarnya arang kayu juga sangat bagus untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana boleh merosakkan enamel secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda sebaiknya tidak mencuba cara ini.

2. Lemon dan Garam
Anda boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan ubat gigi sendiri yang dihasilkan dari beberapa titisan jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan ia ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

3. Kulit Limau
Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Kulit limau mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut, yang akan membantu menghilangkan kesan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan enamel gigi.

4. Daun Kari
Ambil enam helai daun kari, lalu dijemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Kisar keenam helai daun kari tersebut, setelah itu tambah kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu anda akan mendapatkan gigi yang putih semulajadi.

Atau
Download sahaja Ebook PERCUMA Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari di sini:
http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Boleh.com
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik


Number of posts : 127
Age : 31
Points : 217
Registration date : 2013-01-09

PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Wed Jan 23, 2013 5:38 pm

Tips Mendapatkan Gigi Putih
Gigi putih adalah idaman bagi orang yang suka pada kebersihan dan kecantikan. Antara kelebihan utama gigi putih adalah ia boleh menyerikan wajah apabila senyum dan boleh beri keyakinan kepada diri.
Untuk dapatkan gigi putih, anda boleh cuba tips–tips di bawah:
1-Ambil kulit oren. Tenyehkan bahagian putih pada kulit oren pada gigi anda. Selepas beberapa hari, anda akan dapat lihat kesannya pada gigi anda.
2-Gosok gigi sebanyak tiga kali sehari dengan menggunakan ubat gigi yang ada formula untuk dapatkan gigi putih.
3-Kurangkan merokok, minum air kopi dan teh. Ketiga–tiga perkara ini adalah antara punca kepada pembentukan gigi kuning.
4-Campurkan garam dengan air limau yang di perah. Kemudian gosok gigi menggunakan bahan tersebut. Jika anda takut, anda boleh cuba amalkan minum jus limau pada setiap hari. Gigi anda akan bertukar menjadi putih secara perlahan–lahan, insyaAllah. Selain itu, gigi anda juga akan bertambah kuat.
Jika anda tidak mampu/malas/bosan mengikut 4 di atas, ada satu cara lagi yang sangat mudah. Ketahui rahsia tersebut dengan download Ebook Teknik MUDAH Putihkan GiGi Dalam 20 Hari! Secara PERCUMA di http://www.putihkangigi.net/hop.php?ref=Farouk
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih   Today at 6:55 pm

Back to top Go down
 
Fakta Menarik- Petua Gigi Kuning Menjadi Putih
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Brackish Fish-Barramundi(kakap putih)
» Kreatif : Cara mengubah TV antik menjadi Aquarium
» [Guide] Roleplay menjadi Biker
» Gigi’s Flower Girl of the Month
» Perlengkapan yang dibutuhkan aquarium laut

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Perniagaan :: Promosikan Blog& Website-
Jump to: