MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Buah tunjuk langit

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Buah tunjuk langit   Thu Jul 12, 2012 10:29 pm

BUAH TUNJUK LANGIT



Buah tunjuk langit ini di kunyah begitu saja oleh orang-orang kampung untuk mengubati penyakit2 kencing manis, darah tinggi dan jangkitan2 virus atau bakteria seperti selsema, batuk, jerawat, resdung dan demam. Rasanya yang teramat pahit dan sifat alkalinya dapat membuatkan sistem perdarahan badan kita lebih kuat untuk melawan dan membunuh bakteria/virus yang cuba menyerang Ianya juga amat berkesan untuk memberi tenaga seperti hilangkan mengantuk bila badan keletihan.



Description:

Khasiat yang hebat dari buah Tunjuk Langit.
Digunakan untuk mengubati penyakit seperti:

-kencing manis
-darah tinggi
-gout/stroke
-asma/resdung
-migrain
-mati pucuk
-insomia
-stress/tension
-keletihan
dan banyak lagi.....




Ramai yang telah mencuba dan kagum dengan keberkesanannya..terutama yang menghidap kencing manis-kandungan gula jadi stabil.




Kapsul buah tunjuk langit untuk dijual dijamin HALAL
harga RM 20.00 40 biji kapsul ( 1 kapsul = 2 biji buah t.langit )




Biji buah tunjuk langit untuk dijual sebungkus RM 10.00 dalam sebungkus
sebanyak 100 biji .




Tuan/Puan .

Untuk penghantaran UNTUK POS LAJU

+ Kos Pos Laju RM7 (Semenanjung) dan RM10 (Sabah dan Sarawak)

(1) Sila Buat bayaran ke akaun berikut:

CIMB 12360008957522 CIK IZANI BIN ISMAIL

MAYBANK 162375707118 CIK IZANI BIN ISMAIL

(2) Selepas pembayaran, sila sms atau emel maklumat berikut:

1. Nama.
2. Alamat.
3. Nombor telefon.
4. Tarikh dan masa bayaran
5. Jumlah bayaran.
6. Nama Produk

Sila pastikan anda menghantar maklumat lengkap bagi memudahkan proses penghantaran. Maklumat boleh dihantar melalui (pilih salah satu sahaja):

1. Emel: kbgizani@gmail.com
2. Telefon / SMS: 019-2709793


Kami akan uruskan penghantaran produk pesanan melalui POS LAJU pada hari kerja berikutnya selepas pembayaran dibuat.

Kami akan memaklumkan No Tracking Pos Laju selepas penghantaran dilakukan bagi memudahkan anda Track Lokasi Produk sebelum ianya tiba ke alamat yang diberikan oleh anda.

Berminat,sila hubungi saya untuk maklumat lanjut..
019-2709793
IZANI ISMAIL


http://tunjuklangit129.blogspot.com/


Last edited by KB Gold on Fri Jun 14, 2013 9:52 am; edited 20 times in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: PENGAKUAN PENGGUNA-PENGGUNA SUPER MAHOGANY.. buah tunjuk langit...   Thu Jul 12, 2012 10:37 pm

PENGAKUAN PENGGUNA-PENGGUNA SUPER MAHOGANY

Berikut adalah sebahagian daripada testimoni-testimoni yang diambil dari pelanggan-pelanggan yang mengamalkan buah Tunjuk Langit.


Testimoni # TERBARU.. (~En. Rahman, MRSM Mersing ~)
"Setakat ini gout x dtg semenjak mengambil pil tunjuk langit w/pun tak pantang..byk perubahan pada kulit dll...anak n isteri juga beri kesan baik. Sy ada cuba produk keluaran lain, rasa dan kesan menunjukkan ada campuran.


Testimoni #1 (~Salasiah Ahmad, 39, Kota Bharu~)

Saya adalah ibu kepada 4 orang anak yang berkerja di salah sebuah syarikat swasta. Saya menghadapi masalah resdung dan kolesterol tinggi sejak 10 tahun yang lalu. Pelbagai perubatan telah saya cuba tetapi keadaan saya masih sama sehinggalah saya di perkenalkan buah mahogany oleh kawan saya. Pada mulanya saya cuba memakan begitu sahaja tetapi tidak dapat menahan kepahitan yang amat sangat lalu mencuba kapsul super mahogany. Pada minggu pertama memakan kapsul mahogany, saya mula bersin tidak henti-henti sehingga mengeluarkan lender-lendir akibat dari penyakit resdung saya. Selepas 3 minggu, saya tiada lagi bersin dan pernafasan saya menjadi bertambah baik. Mengikut suami saya, saya tidak lagi berdengkur seperti selalu. Selepas sebulan mengamalkannya, doktor mendapati tahap kolesterol saya menjadi pulih kepada normal. Saya amat kagum dengan buah ciptaan tuhan ini kerana saya berasa sihat, lebih bertenaga dan bernafas secara normal. Sekarang saya mengambil kapsul mahogany ini dua hingga tiga kali seminggu untuk mendapatkan tenaga yang lebih.


Testimoni #2 (~Abdul Wahid, 45, Klang~)

Saya mengenali buah mahogany ini 2 tahun yang lepas bila ibu saya mula paksa saya memakannya kerana doktor mensahkan saya mengidap darah tinggi. Pada mulanya saya memakan kapsul ini tetapi kerana ketakutan, saya juga memakan ubat darah tinggi yang doktor beri. Selepas lebih kurang 6 minggu, saya membuat pemeriksaan dan doktor dapati keadaan tekanan darah saya normal lalu menyuruh saya memberhentikan ubat hospital. Saya amat terkejut tetapi gembira kerana tidak perlu lagi mengambil pil darah tinggi. Saya amat berterima kasih kepada ibu saya kerana memaksa saya sebelum ini. Sekarang saya tidak pernah lagi sakit kepala atau berasa tegang di leher dan saya amalkan kapsul mahogany ini.


Testimoni #3 (~Hj. Muhammad, 62, Kuala Trengganu~)

Amalkanlah kapsul super mahogany kerana saya telah disahkan doktor tidak lagi sakit-sakit sendi, kebas-kebas dan lenguh-lenguh di seluruh badan saya. Saya amat terharu dengan keajaiban buah mahogany yang dapat membuat saya cergas seperti orang muda.


Testimoni #4 (~Joseph Wong, 36, Bandar Utama~)

Selepas sebulan memakan kapsul super mahogany, kandungan kolesterol yang tinggi turun kepada paras normal dan sakit-sakit kepala yang dialami saya telah hilang sehingga hari ini. Nasihat saya, jangan makan ubat-ubat farmasi, makanlah buah atau herba yang semulajadi untuk kesihatan yang berpanjangan.

Testimoni #5 ~Puan Michelle, 35, Petaling Jaya~

Saya mengetahui buah mahogany dari adik ipar saya yang mengalami migrane. Pada mulanya saya agak ragu-ragu dengan khasiat buah mahogany ini sehingga saya sendiri mencuba kapsul mahogany ini. Pada hari kedua memakannya saya demam tetapi demam saya hilang pada hari keempat. Pada mulanya saya rasa takut juga kenapa tindak balasnya begitu mendadak. Tapi saya teruskan memakan juga dengan berpegang pada prinsip yang tumbuhan atau buah yang pahit seperti peria dan hempedu bumi mesti ada unsur-unsur yang dapat mengubati penyakit yang menyerang sistem badan. Sekarang saya anggap mahogany ini seperti ulam kerana saya boleh tahan rasa pahitnya. Dengan adanya kapsul super mahogany saya dapat berikan kepada semua ahli keluarga saya untuk mereka amalkan.


Testimoni #6 ~Mr. Ravindran, 43, Johor Baharu~

Saya mengalami penyakit diabetes type 2 sejak 5 tahun yang lalu. Saya diperkenalkan kepada pengasas super mahogany pada tahun lepas dan mencuba produk ini. Pada dua bulan pertama, keadaan tahap gula saya berubah-ubah, naik dan turun. Pada bulan ketiga, bacaan tahap gula saya menjadi stabil normal (5.0) sehingga hari ini. Sekarang saya boleh memakan apa sahaja dengan syarat mengamalkan mahogany ini. Kepada sesiapa yang berpenyakit kencing manis, amalkanlah kapsul mahogany ini kerana ia telah membantu saya menjadi gembira dan tidak perlu risau tentang pantang larang makanan.



Testimoni #7 ~Siti Normalia, 23, Bangi~

Saya adalah pelajar universiti dan mempunyai masaalah selalu mengantuk bila berada di dalam kuliah lebih-lebih lagi apabila selepas mengambil makanan yang banyak. Saya rasa saya mempunyai masalah penghadaman yang lambat kerana saya selalu rasa kembung dan senak bila makan makanan-makanan yang agak berat seperti daging, ayam dan makanan berlemak. Pada mulanya saya diperkenalkan dengan kapsul mahogany ini bila saya mempunyai masaalah sakit kepala. Bila saya ambil 2 biji kapsul ini dan saya tidur sekejap. Alhamdulillah sakit kepala pun hilang. Pada suatu hari semasa waktu kuliah saya merasa mengantuk sangat lalu saya cuba mengambil 2 kapsul mahogany ini dan Alhamdullillah rasanya yang sangat pahit memberi kesan yang drastik menghilangkan rasa mengantuk yang dialami. Saya juga mengalami perbezaan dengan sistem penghadaman dimana saya tidak merasai lagi senak atau angin selepas makan bila saya memakan kapsul mahogany ini selepas makan makanan yang berat.


Testimoni #8 ~Puan Siti, 36, Sungai Buloh~

Selama hampir 10 tahun saya mempunyai masaalah tekanan darah rendah. Badan saya selalu lemah-lemah dan saya selalu mengalami keaadaan kepala berdengung dan berpusing. Terlalu banyak cuti sakit yang saya terpaksa ambil. Banyak kali bila berjumpa dengan doktor, mereka mengatakan tekanan darah saya rendah. Bila saya mencuba mengambil kapsul mahogany ini sebagai makanan tambahan. Alhamdullillah saya sudah tidak merasa symptom-simptom tersebut lagi. Badan saya juga selalu bertenaga dan saya tidak lagi ambil cuti sakit seperti sebelum ini. Terima kasih kapsul mahogany.



Testimoni #9 ~Faridah Ismail, 34, Ayer Keruh~

Sejak melahirkan anak ketiga saya mesti mengambil cuti pada hari haid yang banyak. Ini adalah kerana perut saya mesti sakit macam nak beranak dan kepala saya rasa sangat sakit. Lepas mula mengamalkan kapsul mahogany ini hampir sebulan saya sudah tidak sakit lagi sewaktu datang haid dan dapat bekerja seperti biasa di waktu haid yang banyak. Wanita yang mengalami masalah haid patut mengamalkan kapsul super mahogany ini. Keadaan haid saya sekarang amat baik dan tiada lagi sakit perut atau segugut.


Testimoni #10 ~Mr. Daniel, 28, Ipoh~

Saya menghadapi gastrik (selalu sakit perut) sejak setahun yang lalu. Saya sekarang amalkan kapsul mahogany dan amat berpuas hati dengan keberkesanannya. Ia juga beri kekuatan yang extra apabila bersama pasangan (faham-faham la).


Testimoni #11 ~Puan Khamsiah (Makcik Siah), 70, Kota Tinggi~

Buah mahogany memang banyak kelebihannya. Makcik amalkan sejak kecil lagi dan makcik tak pernah ada penyakit-penyakit. Kepada anak-anak, makcik nasihatkan amalkan buah ini, InsyaAllah badan sihat.


Testimoni #12 ~Angeline Chong, 39, Puchong~

Kalau cirit-birit akibat keracunan makanan, mahogany nombor 1 ubatnya. Ambillah yang semulajadi kerana yang dah di proses tu dah tak ada khasiat sebenarnya. Saya sekeluarga mengambil kapsul super mahogany ini setahun yang lalu. Seluruh keluarga saya sihat, tidak perlu pergi klinik lagi.


Testimoni #13 ~Mrs. Chandran, 42, Kuching~

Tahap gula dalam darah saya telah turun dari 14.3 kepada 6.5 setelah mengamalkan kapsul super mahogany ini selama 3 bulan. Terima kasih kapsul super mahogany kerana memberi saya harapan untuk hidup gembira.

Testimoni #14 ~Cik Amalina, 30, Putrajaya~

Saya mengalami sakit gout dah lama. Apabila datang sakitnya, tuhan sahaja yang tahu bisanya. Bermacam-macam ubat dan herba saya telah cuba dan ribuan duit telah saya habis tetapi keadaan saya masih tidah berubah. Pada satu hari, saya terlalu sakit sehingga tidak dapat berjalan selama 3 hari lalu kawan saya datang memberi saya makan kapsul super mahogany. Selepas 2 hari sakit saya mulai hilang tetapi saya berjalan dengan bertongkat. Selepas seminggu, saya kembali normal dan boleh berlari. Sehingga hari ini, saya mengamalkan kapsul super mahogany yang ajaib ini.


Testimoni #15 ~Dr. Ahmad, 46, Cheras~

Saya telah menggunakan mahogany untuk merawat pesakit-pesakit di klinik saya memandangkan ramai yang meminta rawatan yang tidak menggunakan ubat-ubatan biasa. Saya sendiri mengidap penyakit darah tinggi selama 5 tahun. Sekarang saya tidak lagi bergantung kepada ubat-ubat moden tetapi mengamalkan mahogany ini. Bergantung kepada tubuh badan manusia yang berlainan, ia mengambil masa yang lebih untuk pulih ke tahap normal berbanding dengan ubat yang diberi di klinik atau hospital. Setakat ini, tiada kesan sampingan yang saya temui, kita berikhtiar tuhan menentukan segalanya.


Last edited by KB Gold on Mon Nov 12, 2012 8:48 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Thu Jul 12, 2012 10:40 pm



kami jual kedua sekali kapsul dan biji buah tunjuk langit ...

cara nak makan yg kapsul

bagi mereka yg mempunyai darah tinggi,kencing manis dan gauot utk seminggu pertama telan 1 kapsul 2 x sehari selepas makan pagi,mkn dan lepas mkn malam.utk minggu kedua cuma ambil 1 kapsul 1 x sehari iaitu pagi dan malam.

cara nak makan yg biji buah tunjuk langit

kupas kulit biji buah tunjuk langit ...ambil kacang putih tu dan kunyah jer...tapi rasa amat pahit sekali....sama jugak mcm kapsul tu....cuma sapa yg pernah kunyah kacang puith nie...jer tahu kepahitan...

kesan sampingan setakat hari ini tiada masalah saya sendiri mengamalkan jugak....mkn benda yg manis atau berlemak sangat saya telan jer 2 kapsul terus.....utk control pencegah awal...

dari masa kita akan berhubungan dgn pelangan yg pernah beli tanya perkembangan semasa sebelum dan selepas mkn buah tunjuk langit dgn kami.....


Last edited by KB Gold on Tue Nov 27, 2012 1:12 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Kandungan khasiat dalam buah tunjuk langit:-   Fri Jul 13, 2012 9:12 am

Alternatif mujarab dan berkesan untuk pelbagai penyakit atau sebagai makanan kesihatan sejak beratus tahun dahulu. Ramai pengguna yang mengambil kapsul ini bagi mengawal gula dalam darah, darah tinggi, ghout, buasir, mengurangkan kolestrol, migrain dan sebagai makanan kesihatan.

Kandungan khasiat dalam buah tunjuk langit:-

vitamin a,dietary fiber,potassium,vitamin e,calsium,vitamin b6,
magnesium,sodium,vitamin b,protein,vitamin b1,iron,vitamin d,folic acid ,carbohydrate.
Edit/Delete Message
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Buah tunjuk langit   Sat Jul 14, 2012 8:28 am

Tiga bahan aktif yang utama

1. FLAVONOIDS seperti yang terdapat dalam Gingko biloba dan tongkat ali. Ia merangsang pembukaan pembuluh darah, membekalkan oksigen dan nutrisi keseluruh badan, agen anti –pengoksidaan.

2. SAPONINS seperti yang terdapat ginseng Panax. Enzim yang bertindak seperti sabun /pelincir yang mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding salur darah.Ia menguatkan fungsi jantung dan sistem imuniti .

3. BITTER ALKOLOID rasa pahit adalah kerana kandungannya yg tinggi, dapat merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria. Ia membantu membina sel darah putih dan menguatkan imuniti badan.




Fungsi-Fungsi Utama Flavonoids
• Mengurangkan tahap gula dalam darah
• Menyeimbangi kandungan gula dalam darah
• Memperbaiki kelancaran peredaran darah
• Menyingkirkan redikal bebas dalam tubuh badan
• Memperbesarkan dan menguatkan keanjalan saluran darah
• Mengurangkan kandungan kolestrol yang tidak baik di dalam darah
Fungsi-Fungsi Utama Saponins
• Mempertingkatkan daya tubuh badan (daya imuniti)
• Merangsangkan perembesan insulin dari pankreas
• Mempertingkatkan fungsi pembinaan darah
• Menangani kekejangan otot di dalam saluran pernafasan
• Melancarkan sistem saluran pernafasan
• Mempertingkatkan kesuburan dan keupayaan seks
• Memperbaiki sistem peredaran darah
• Menyah toksid dalam badan (detoksifikasi)
• Mengelakkan kemabukan dan keracunan
• Mententeramkan fikiran dan otak
• Menghilangkan kelesuan minda
• Melambatkan proses penuaan
• Memperbaiki insomnia
• Menguatkan hati

Faedah-faedah lain:
• Menghilangkan sembelit/penghadaman,
• Gastrik
• Saraf
• Tumor
• Kecantikan kulit
• Jerawat
• Rheumatism
• Lelah
• Nyanyuk


Buah tunjuk langit ini mempunyai keistimewaan yang sukar diperolehi dari mana-mana tumbuhan herba di seluruh dunia. Ia merupakan satu anugerah dan keajaiban dari Allah SWT kepada kita.
“Tidakkah kamu melihat bahwasanya Allah menurunkan hujan dari langit lalu Kami hasilkan dengan hujan itu buah-buahan yang beraneka macam jenisnya" - QS Faathir:27

Berminat,sila hubungi saya untuk maklumat lanjut..
019-2709793
IZANI ISMAIL
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Buah Tunjuk Langit   Mon Jul 16, 2012 11:35 am

Tiga bahan aktif yang utama

1. FLAVONOIDS seperti yang terdapat dalam Gingko biloba dan tongkat ali. Ia merangsang pembukaan pembuluh darah, membekalkan oksigen dan nutrisi keseluruh badan, agen anti –pengoksidaan.

2. SAPONINS seperti yang terdapat ginseng Panax. Enzim yang bertindak seperti sabun /pelincir yang mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding salur darah.Ia menguatkan fungsi jantung dan sistem imuniti .

3. BITTER ALKOLOID rasa pahit adalah kerana kandungannya yg tinggi, dapat merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria. Ia membantu membina sel darah putih dan menguatkan imuniti badan.
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Mon Jul 16, 2012 11:54 pm

Quote:
Originally Posted by abgk
Syukur alhamdulillah setelah seminggu mkn ubat ni kepala sy tak kena migrain. Biasa seminggu sekali mesti kena.
Smlm ada gotong royong dah ada rasa2 nak migrain sy telan ubat ni waktu ptg sebiji lagi stlh mkn sebiji lps subuh alhamdulillah migrain xmenjadi. Rase ok je bdn adik pun cepat je bgn pagi hahaha
TT kalu wife nak elak pening masa dia period nak mkn bape biji ya sehari.

kebiasan kalau wanita dtg bulan hormon x stabil dia org x makan apa produk kesihatan takut bazir sebab darah keluar....jadi utk kes nie cuba ambil selepas makan malam 1 kapsul sebab bila malam badan rehat elok utk merawat...

terima kasih tuan berkongsi ..
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Wed Jul 18, 2012 5:02 pm

Posts:22 Credits:22 Friends:0 17-7-2012 07:54 | View this author's posts
Tracking Shipments Track | [url=]Back[/url]


Searching result.



PESANAN UNTUK KEPADA EN.EMRANS banting. sel
poslaju nilai giant pukul 20:35 16/7/2012

Record Not found
EM111566854MY
No information for the following shipments has been received by our system yet.
Please try again later or contact Customer Service at 1-300 300 300 for further assistance.



Tracking Shipments Track | [url=]Back[/url]


Searching result.



PESANAN UNTUK KEPADA EN. KHAIRUL EFFENDY pinggiran putra kajang
poslaju nilai giant pukul 20:36 16/7/2012

Record Not found
EM111566868MY
No information for the following shipments has been received by our system yet.
Please try again later or contact Customer Service at 1-300 300 300 for further assistance.


Tracking Shipments Track | [url=]Back[/url]


Searching result.



PESANAN UNTUK KEPADA FARHANA Sarawak
belum poslaju lagi sebab oder malam tadi 16/7/2012. hari ini 17/7/2012 poslaju utk beliau

Record Not found
EM111566899MY
No information for the following shipments has been received by our system yet.
Please try again later or contact Customer Service at 1-300 300 300 for further assistance.
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Wed Jul 18, 2012 5:03 pm

selamat sampai ...tq all

Tracking Shipments Track | [url=]Back[/url]

Detail result for Parcel No : EM111566868MY


Date Time Process Office
18-Jul-2012 08:22:11 Courier is attempting delivery PPL KAJANG
18-Jul-2012 05:29:28 Item arrived at processing center PPL KAJANG
18-Jul-2012 00:31:23 Consignment dispatch out from Transit Office HUB POSLAJU PMK
17-Jul-2012 20:53:39 Consignment arrived at Transit office HUB POSLAJU PMK
17-Jul-2012 19:59:24 Item dispatch out from origin station PPL NILAI
17-Jul-2012 15:03:19 Item received and processed from posting at Post Offices PPL NILAI





Tracking Shipments Track | [url=]Back[/url]

Detail result for Parcel No : EM111566854MY


Date Time Process Office
18-Jul-2012 08:42:17 Courier is attempting delivery PPL BANTING
18-Jul-2012 07:11:11 Item arrived at processing center PPL BANTING
18-Jul-2012 02:50:07 Consignment dispatch out from Transit Office HUB POSLAJU PMK
17-Jul-2012 20:58:35 Consignment arrived at Transit office HUB POSLAJU PMK
17-Jul-2012 15:02:21 Item received and processed from posting at Post Offices PPL NILAI
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Fri Jul 20, 2012 8:49 am



Alternatif mujarab dan berkesan untuk pelbagai penyakit atau sebagai makanan kesihatan sejak beratus tahun dahulu. Ramai pengguna yang mengambil kapsul ini bagi mengawal gula dalam darah, darah tinggi, ghout, buasir, mengurangkan kolestrol, migrain dan sebagai makanan kesihatan.

Kandungan khasiat dalam buah tunjuk langit:-



vitamin a,dietary fiber,potassium,vitamin e,calsium,vitamin b6,
magnesium,sodium,vitamin b,protein,vitamin b1,iron,vitamin d,folic acid ,carbohydrate.
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Fri Jul 20, 2012 9:37 am

Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Sun Jul 22, 2012 11:56 am



CUMA TAMBAH UNTUK POS LAJU

+ Kos Pos Laju RM7 (Semenanjung) dan RM10 (Sabah dan Sarawak)

(1) Sila Buat bayaran ke akaun berikut:



CIMB 12360008957522 CIK IZANI BIN ISMAIL



MAYBANK 162375707118 CIK IZANI BIN ISMAIL

(2) Selepas pembayaran, sila sms atau emel maklumat berikut:

1. Nama.
2. Alamat.
3. Nombor telefon.
4. Tarikh dan masa bayaran
5. Jumlah bayaran.
6. Nama Produk

Sila pastikan anda menghantar maklumat lengkap bagi memudahkan proses penghantaran. Maklumat boleh dihantar melalui (pilih salah satu sahaja):

1. Emel: kbgizani@gmail.com
2. Telefon / SMS: 019-2709793

BUAH TUNJUK LANGIT



Buah tunjuk langit ini di kunyah begitu saja oleh orang-orang kampung untuk mengubati penyakit2 kencing manis, darah tinggi dan jangkitan2 virus atau bakteria seperti selsema, batuk, jerawat, resdung dan demam. Rasanya yang teramat pahit dan sifat alkalinya dapat membuatkan sistem perdarahan badan kita lebih kuat untuk melawan dan membunuh bakteria/virus yang cuba menyerang Ianya juga amat berkesan untuk memberi tenaga seperti hilangkan mengantuk bila badan keletihan.

Description:

Khasiat yang hebat dari buah Tunjuk Langit.
Digunakan untuk mengubati penyakit seperti:

-kencing manis
-darah tinggi
-gout/stroke
-asma/resdung
-migrain
-mati pucuk
-insomia
-stress/tension
-keletihan
dan banyak lagi.....



Ramai yang telah mencuba dan kagum dengan keberkesanannya..terutama yang menghidap kencing manis-kandungan gula jadi stabil selepas 5 hari,yang pakai insulin pun dah stop suntik..




Kapsul buah tunjuk langit untuk dijual dijamin HALAL
harga RM 20.00 40 biji kapsul ( 1 kapsul = 2 biji buah t.langit )




Biji buah tunjuk langit untuk dijual sebungkus RM 10.00 dalam sebungkus
sebanyak 100 biji .



Kami akan uruskan penghantaran produk pesanan melalui POS LAJU pada hari kerja berikutnya selepas pembayaran dibuat.

Kami akan memaklumkan No Tracking Pos Laju selepas penghantaran dilakukan bagi memudahkan anda Track Lokasi Produk sebelum ianya tiba ke alamat yang diberikan oleh anda.

Berminat,sila hubungi saya untuk maklumat lanjut..
019-2709793
IZANI ISMAIL

http://tunjuklangit129.blogspot.com/
http://kbgold2012.blogspot.com/
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Mon Jul 23, 2012 9:04 am

pesanan dah sampai ker belum..?

utk pengetahuan tuan hari yg hendak poslaju ker anda .pejabat pos nilai masa tu utk sistem poslaju breakdown jadi saya cari jalan lain tu guna POSDAFTAR kalau pasal nie lewat saya minta maaf byk tuan Khairul.TRACK RA 019210859 MY.Nie pertama kali guna POSDAFTAR tu pun pasal poslaju sistem down.minta maaf tuan atas kelewatan nie.

TARIKH HANTAR PADA MALAM 18/7/2012 PEJABAT POS NILAI.
View Status PosDaftar
Reference Number: RA019210859MY

Date Remark
21 July 2012 Internal Process at (681000) BATU CAVES
21 July 2012 Received at (681000) BATU CAVES
20 July 2012 Dispatched at (681004) CAWANGAN SERAHAN BATU CAVES
20 July 2012 Internal Process at (681004) CAWANGAN SERAHAN BATU CAVES
20 July 2012 Undelivered at (681004) CAWANGAN SERAHAN BATU CAVES
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Mon Jul 23, 2012 9:11 am

PESANAN UTK PUAN SALMAH HARI NIE DIJANGKA SAMPAI DENGAN SELAMAT.TERIMA KASIH BERURUSAN DGN KAMI.SELAMAT BERPUASA.


Tracking Shipments Track | Back
Detail result for Parcel No : EM111078998MY

Date Time Process Office
21-Jul-2012 22:21:17 Consignment arrived at Transit office HUB POSLAJU PMK
21-Jul-2012 19:50:38 Consignment dispatch out from origin station PPL NILAI
21-Jul-2012 11:58:56 Consignment received and processed from posting at Post Offices PPL NILAI

Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Mon Jul 23, 2012 9:13 am



Terbaik merawat pelbagai penyakit.....dengan izin Allah swt.

selamat berpuasa .....to all
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: 3 bahan aktif yang utama KEKACANG BIJI BUAH TUNJUK LANGIT.   Tue Jul 24, 2012 8:55 am

Tiga bahan aktif yang utama KEKACANG BIJI BUAH TUNJUK LANGIT.

1. FLAVONOIDS seperti yang terdapat dalam Gingko biloba dan tongkat ali. Ia merangsang pembukaan pembuluh darah, membekalkan oksigen dan nutrisi keseluruh badan, agen anti –pengoksidaan.

2. SAPONINS seperti yang terdapat ginseng Panax. Enzim yang bertindak seperti sabun /pelincir yang mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding salur darah.Ia menguatkan fungsi jantung dan sistem imuniti .

3. BITTER ALKOLOID rasa pahit adalah kerana kandungannya yg tinggi, dapat merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria. Ia membantu membina sel darah putih dan menguatkan imuniti badan.

Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Wed Jul 25, 2012 12:07 pm

Sangat digalakkan untuk mengambilnya secara berterusan bagi menjaga kesihatan daripada penyakit-penyakit maut zaman moden ini.




Antara khasiat-khasiatnya Buah Tunjuk Langit adalah untuk :

^^Menstabilkan dan melancarkan sistem peredaran darah - Sangat sesuai untuk Pesakit Darah Tinggi, Kebas-Kebas, Sakit Sendi, Sakit Urat

^^Menstabilkan kadar glukosa dan meningkatkan paras insulin pankreas - Sangat sesuai untuk Pesakit Kencing Manis, Gangguan Metabolisma

^^Mengurangkan kandungan kolestrol jahat (LDL) - Sangat sesuai untuk Pesakit Jantung, Stroke, Obesiti, Kekejangan Otot

^^Menyahtoksid bahan kimia dan menguatkan sistem imun tubuh - Sangat sesuai untuk Pesakit Alahan Jangkitan, Asma, Gout, Artritis, Malaria, Keletihan

^^Membantu meningkatkan sel-sel darah merah dan menguatkan struktur pembuluh darah - Sangat bagi mereka yang inginkan Awet Muda, Keremajaan Usia

^^Mengimbangi proses metabolisma tubuh - Untuk merawat Penyakit Kencing Tak Puas, Kencing Kerap, Batu Karang, Kegagalan Ginjal, Prostat

^^Kandungan flavanoid, Saponin, Alkoloid dan Antasionin yang 10 kali ganda lebih tinggi dari herba Tongkat Ali - Untuk merawat masalah berkaitan Tenaga Batin Lelaki, Mati Pucuk, Ejakulasi Pramatang


Last edited by KB Gold on Mon Sep 03, 2012 4:29 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Tiga bahan aktif yang utama KEKACANG BIJI BUAH TUNJUK LANGIT.   Thu Jul 26, 2012 9:40 am

Tiga bahan aktif yang utama KEKACANG BIJI BUAH TUNJUK LANGIT.

1. FLAVONOIDS seperti yang terdapat dalam Gingko biloba dan tongkat ali. Ia merangsang pembukaan pembuluh darah, membekalkan oksigen dan nutrisi keseluruh badan, agen anti –pengoksidaan.

2. SAPONINS seperti yang terdapat ginseng Panax. Enzim yang bertindak seperti sabun /pelincir yang mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding salur darah.Ia menguatkan fungsi jantung dan sistem imuniti .

3. BITTER ALKOLOID rasa pahit adalah kerana kandungannya yg tinggi, dapat merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria. Ia membantu membina sel darah putih dan menguatkan imuniti badan.

Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Sun Jul 29, 2012 11:39 am

Sangat digalakkan untuk mengambilnya secara berterusan bagi menjaga kesihatan daripada penyakit-penyakit maut zaman moden ini.

Antara khasiat-khasiatnya Buah Tunjuk Langit adalah untuk :

**Menstabilkan dan melancarkan sistem peredaran darah - Sangat sesuai untuk Pesakit Darah Tinggi, Kebas-Kebas, Sakit Sendi, Sakit Urat

**Menstabilkan kadar glukosa dan meningkatkan paras insulin pankreas - Sangat sesuai untuk Pesakit Kencing Manis, Gangguan Metabolisma

**Mengurangkan kandungan kolestrol jahat (LDL) - Sangat sesuai untuk Pesakit Jantung, Stroke, Obesiti, Kekejangan Otot

**Menyahtoksid bahan kimia dan menguatkan sistem imun tubuh - Sangat sesuai untuk Pesakit Alahan Jangkitan, Asma, Gout, Artritis, Malaria, Keletihan

**Membantu meningkatkan sel-sel darah merah dan menguatkan struktur pembuluh darah - Sangat bagi mereka yang inginkan Awet Muda, Keremajaan Usia

**Mengimbangi proses metabolisma tubuh - Untuk merawat Penyakit Kencing Tak Puas, Kencing Kerap, Batu Karang, Kegagalan Ginjal, Prostat

**Kandungan flavanoid, Saponin, Alkoloid dan Antasionin yang 10 kali ganda lebih tinggi dari herba Tongkat Ali - Untuk merawat masalah berkaitan Tenaga Batin Lelaki, Mati Pucuk, Ejakulasi Pramatang




Kapsul buah tunjuk langit untuk dijual dijamin HALAL
harga RM 20.00 40 biji kapsul ( 1 kapsul = 2 biji buah t.langit )


Last edited by KB Gold on Tue Sep 04, 2012 12:28 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Wed Aug 01, 2012 9:13 am

kami jual kedua sekali kapsul dan biji buah tunjuk langit ...

cara nak makan yg kapsul

bagi mereka yg mempunyai darah tinggi,kencing manis dan gauot utk seminggu pertama telan 1 kapsul 3 x sehari selepas makan pagi,mkn t.hari dan lepas mkn malam.utk minggu kedua cuma ambil 1 kapsul 2x sehari iaitu lepas mkn pagi dan lepas mkn malam.

cara nak makan yg biji buah tunjuk langit

kupas kulit biji buah tunjuk langit ...ambil kacang putih tu dan kunyah jer...tapi rasa amat pahit sekali....sama jugak mcm kapsul tu....cuma sapa yg pernah kunyah kacang puith nie...jer tahu kepahitan...

kesan sampingan setakat hari ini tiada masalah saya sendiri mengamalkan jugak....mkn benda yg manis atau berlemak sangat saya telan jer 2 kapsul terus.....utk control pencegah awal...

dari masa kita akan berhubungan dgn pelangan yg pernah beli tanya perkembangan semasa sebelum dan selepas mkn buah tunjuk langit dgn kami.....
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Thu Aug 02, 2012 9:36 pm

Sangat digalakkan untuk mengambilnya secara berterusan bagi menjaga kesihatan daripada penyakit-penyakit maut zaman moden ini.

Antara khasiat-khasiatnya Buah Tunjuk Langit adalah untuk : [/color]

^^Menstabilkan dan melancarkan sistem peredaran darah - Sangat sesuai untuk Pesakit Darah Tinggi, Kebas-Kebas, Sakit Sendi, Sakit Urat

^^Menstabilkan kadar glukosa dan meningkatkan paras insulin pankreas - Sangat sesuai untuk Pesakit Kencing Manis, Gangguan Metabolisma

^^Mengurangkan kandungan kolestrol jahat (LDL) - Sangat sesuai untuk Pesakit Jantung, Stroke, Obesiti, Kekejangan Otot

^^Menyahtoksid bahan kimia dan menguatkan sistem imun tubuh - Sangat sesuai untuk Pesakit Alahan Jangkitan, Asma, Gout, Artritis, Malaria, Keletihan

^^Membantu meningkatkan sel-sel darah merah dan menguatkan struktur pembuluh darah - Sangat bagi mereka yang inginkan Awet Muda, Keremajaan Usia

^^Mengimbangi proses metabolisma tubuh - Untuk merawat Penyakit Kencing Tak Puas, Kencing Kerap, Batu Karang, Kegagalan Ginjal, Prostat

^^Kandungan flavanoid, Saponin, Alkoloid dan Antasionin yang 10 kali ganda lebih tinggi dari herba Tongkat Ali - Untuk merawat masalah berkaitan Tenaga Batin Lelaki, Mati Pucuk, Ejakulasi Pramatang


Last edited by KB Gold on Sat Aug 04, 2012 9:48 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Fri Aug 03, 2012 1:17 pm

Kita Hanya Berikhtiar, Tuhan Yang

Menyembuhkan.


Buah Tunjuk Langit, adalah raja segala penawar. Diatas

kebesaran Allah, buah tunjuk langit ini telah terbukti

secara sainstifik mempunyai kandungan, yang

menyembuh pelbagai penyakit. Khasiatnya melebihi

tongkat ali dan lain-lain herba. Diproses tanpa campuran

bahan kimia dan 100% asli.


Last edited by KB Gold on Tue Aug 28, 2012 12:49 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Sat Aug 04, 2012 9:47 am



Alternatif mujarab dan berkesan untuk pelbagai penyakit atau sebagai makanan kesihatan sejak beratus tahun dahulu. Ramai pengguna yang mengambil kapsul ini bagi mengawal gula dalam darah, darah tinggi, ghout, buasir, mengurangkan kolestrol, migrain dan sebagai makanan kesihatan.

Kandungan khasiat dalam buah tunjuk langit:-



vitamin a,dietary fiber,potassium,vitamin e,calsium,vitamin b6,
magnesium,sodium,vitamin b,protein,vitamin b1,iron,vitamin d,folic acid ,carbohydrate.


Last edited by KB Gold on Sun Sep 02, 2012 11:04 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Mon Aug 06, 2012 8:41 am

Pesanan telah dihantar kepada:

1. En. Zakaria ( Melaka ) EM 111079004 MY di hantar pada 4/8/12

2. En. Samsuri ( Kajang ) EM 111566837 MY di hantar pada 4/8/12

3. Pn. Yusnita ( Johor ) EM 111566823 MY di hantar pada 4/8/12

4. Sjahlinna (Petaling jaya) EM 115419410 MY di hantar pada 4/8/12

Terima kasih dan harap bersabar semua pesanan dalam perjalan ke tempat Tuan/Puan semua .SELAMAT BERPUASA....
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
KB Gold
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 189
Age : 43
Points : 195
Registration date : 2012-07-05

PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   Tue Aug 07, 2012 11:14 pm

Kita Hanya Berikhtiar, Tuhan Yang

Menyembuhkan.


Buah Tunjuk Langit, adalah raja segala penawar. Diatas

kebesaran Allah, buah tunjuk langit ini telah terbukti

secara sainstifik mempunyai kandungan, yang

menyembuh pelbagai penyakit. Khasiatnya melebihi

tongkat ali dan lain-lain herba. Diproses tanpa campuran

bahan kimia dan 100% asli.
Back to top Go down
View user profile http://tunjuklangit129.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Buah tunjuk langit   

Back to top Go down
 
Buah tunjuk langit
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 7Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Perniagaan :: Buat Duit Melalui Internet-
Jump to: