MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 11:36 am

Oh Pelayan

PELAYAN : nak minum apa encik?
MAT : bagi saya milo ais satu.
A CHONG : Saya mau minum itu sirap limau....
PELAYAN : ok.....makan cik?
Mat : Saya nak nasi goreng satu...telur mata kerbau satu..
AH Chong : Kasi saya itu "WANTAN MEE"

maka pelayan tadi terus beredar beberapa minit kemudian dia datang semula.....lalu berkata

PELAYAN : mintak maap la cik tukang masak saya suruh bagitau yang ada kat dapur la ni cuma telur ayam .... kalau cik nak mata kerbau tak ada sebab dia tak sanggup nak korek mata kerbau tu cik....lagi satu kalau cik nak makan mee setakat 2 tiga pinggan tu ada la tapi kalau sampai "ONE TAN" mee tak cukup la cik........
MAT & AH CHONG : ???????????????????????
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 1:23 pm

Berpisah

Lelaki: Sudah sampai masanya kita berpisah....
Gadis: Berpisah?! kenapa?! kenapa baru sekarang? kenapa tak 2-3 tahun dulu?!
Lelaki: Kita harus berpisah jugak!
Gadis: Apa salah saya? kalau ada salah saya janji akan berubah isk isk isk.....
Lelaki : Dah malam kenalah berpisah !! kau tak nak balik ke?!!
Mad
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 1:28 pm

Guru Bersalah

Seorang wanita muda sedang menghadiri perbicaraan di Mahkamah kerana melanggar lampu merah.
Dia menjelaskan kepada hakim bahawa dia seorang guru dan minta supaya perkaranya diselesaikan dengan cepat agar dia boleh segera kembali ke kelasnya.

"Baik, baik," kata Hakim.

"Jadi Anda seorang guru? Sudah bertahun-tahun saya menunggu kedatangan seorang guru dalam perbicaraan saya ini. Sebagai hukumannya.. Sekarang Anda duduk di meja itu dan tulislah
'Saya tidak akan melanggar lampu merah lagi' sebanyak 500 kali.
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 3:11 pm

Berapa Jumlahnya??

Tiga orang perompak berjaya merompak sebuah bank di ibu kota..

Apabila sampai di tempat persembunyian... mereka bercadang hendak membahagi-bahagikan wang yang telah dicuri tadi..

"Mari kita bahagikan wang ini secepat mungkin dan terus lari keluar negara..!" kata bos

Tiba2 mereka jadi pening kerana terlalu banyak wang yang ada diatas meja itu dan tidak larat hendak mengira kesemua sekali...

Tiba-tiba salah seorang dari mereka berkata..

"Apa susah2.. malam ni kita tidur aje.. esok pagi kita tengok dalam akhbar.. berapa jumlah wang ini"
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 3:16 pm

Jangan yakin sangat selepas pembedahan

Raju baru saja tersedar setelah menjalani pembedahan dan dia melihat ada dua orang pesakit lain yang berada di wadnya. Dengan rasa lega dia berkata “Syukurlah, semuanya sudah berlalu.”

“Jangan terlalu yakin,” kata Akhbar yang tidur di sebelah kanan tempat tidurnya. “Kelmarin mereka meninggalkan gunting di dalam perutku, dan aku harus menjalani pembedahan sekali lagi!”

Yusri yang berada disebelah kiri tempat tidurnya pula menyampuk, “Minggu lepas, aku juga mengalami pembedahan ulangan kerana mereka tertinggal sebuah perkakas pembedahan di dalam perutku.”

Tepat pada saat itu, Doktor muncul di depan pintu dan berseru “Ada sesiapa yang nampak handphone saya?”

?????
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 4:22 pm

Berapa Bulan?

Seorang wanita yang sedang hamil 8 bulan pergi ke bank untuk membayar hutang rumahnya yang tertunggak sebanyak 3 bulan...

Setelah mendapat gilirannya di kaunter.. pegawai berkenaan terus bertanya tentang sewa yang ingin dibayarnya...

"Berapa bulan, Puan...?"

Dengan tersipu-sipu wanita itu menjawab.

"Dah Masuk lapan bulan ni..." sambil mengusap2 perutnya
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 4:25 pm

Salah Faham..

Pada suatu hari di Hospital Kota Bharu...
Seorang lelaki berusia lingkungan 70-an sedang menunggu untuk
mendapatkan rawatan. Di sebelahnya duduk seorang lelaki muda
juga dengan tujuan yang sama.
Lelaki muda menyapa

" Pok cik ni sakit gapo?"
"Kecing manih. Lamo doh."

Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan mengusung masuk
seorang pesakit yang tidak sedarkan diri. Pak cik tua tersebut bertanya
orang muda di sebelahnya,

"Tu bakpo pulok?"
"Kecemase"
"Oohh rupanya kecing mase lebih teruk dari kecing manih."


Last edited by pu3emas on Sat Aug 01, 2009 4:45 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 4:36 pm

Kisah Si Kembar

Empat orang bakal ayah sedang menunggu kelahiran bayi mereka diruang rehat sebuah hospital. Kegelisahan jelas diriak muka mereka…

Seorang jururawat keluar dari bilik pembedahan lalu berkata kepada lelaki yang pertama, “Tahniah! Isteri Tuan selamat melahirkan anak kembar dua.”
“Kembar dua! Kebetulan pula, saya bekerja di menara berkembar Petronas,” kata lelaki yang pertama dengan riangnya.

Beberapa minit kemudian, seorang jururawat lain datang memberitahu kepada lelaki kedua, “Isteri Tuan selamat melahirkan bayi kembar tiga. Tahniah!”
“Apa? Kembar tiga! Saya bekerja dengan 3D Corporation, kata lelaki yang kedua.

Setengah jam kemudian, seorang jururawat memberitahu kepada lelaki ketiga, “Tahniah! Isteri Tuan selamat. Tuan dikurniakan anak kembar empat” kata jururawat itu dengan tenang.
“Kembar empat! Sungguh saya tak menduga kejadian ini, saya pula bekerja di Four Season Hotel,” kata lelaki ketiga dengan gembira.

Lelaki yang keempat mula mundar-mandir kegelisahan. Ketiga-tiga lelaki tadi berasa hairan melihat keadaan lelaki keempat itu. Mereka bertanya, “Apakah yang merunsingkan awak?”

Dengan perasaan gelisah dia menjawab “Saya bekerja di Seven Eleven.”
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 4:39 pm

Ayah Buat Silap Mata

Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik tidur bila tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis. Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis.. Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya. "Ha, kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis. Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 4:43 pm

Abang Aku Selalu Buat

Pada suatu hari, adalah dua orang rakan karib menaiki keta. Keta itu dipandu dgn lajunya...
Ssetibanya di satu Traffic Light, kelihatan lampu traffic light berwarna Merah.
Si pemandu nie tadi dengan selambanya memecut tanpa menghiraukan lampu merah tadi.
Kawan kat sebelah dia cemas gila lalu bertanya."Hei mat kau tak nampak ke lampu Merah tadi?!!"
Mamat menjawab "Jangan takut abang aku selalu buat".

Selang beberapa kilometer keta ini tiba di satu traffic light, lagi lampu traffic light itu Merah.
Tanpa segan silu mamat memecut laju. Kali nie member Mamat tadi lagi bertambah cemas gila-gila-gila babi lalu memarahi si Mamat tadi. "Lagi sekali kau buat macam tu aku nak turun tak kira!!!!" mamat dgn selambanya menjawab "Jgn. takut abang aku selalu buat"
Selang beberapa kilometer, keta nie sekali lagi tiba di satu traffic light. Secara mengejut mamat memberhentikan ketanya dgn diikuti kokokkan tayar "SKREET......".
Member mamat nie terus berkata, "Hei! mamat, kau dah gila ke? kan lampu traffic light tu Hijau" nak tau apa yang si mamat nie jawab............ "aku takut abang aku akan lalu jalan yang satu lagi..."
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 5:58 pm

Askar Paling Berani..

Tiga orang Jeneral dunia sedang bertanding keberanian tentaranya dan untuk membuktikannya masing masing jeneral memerintahkan salah satu Askarnya untuk mengikuti arahannya :

1. Jepun
Jeneral : Askar maju sini
Askar : Siap Jeneral
Jeneral : Tangkap peluru yang saya tembakan ke tubuh kamu
Askar : Siap Jeneral
Peluru langsung ditembakan dan kerana jaraknya terlalu dekat maka si Askar tidak dapat menangkapnya dan langsung mati.
Si jeneral dengan bangga mengatakan “lihat Askar saya sangat berani dan siap mati”

2. Jerman
Jendral : Askar maju sini
Askar : Siap jeneral
Jeneral : Tangkap peluru dari RPG yang saya tembak
Askar : Siap Jeneral
Peluru meluncur cepat dan Askar yang menangkap hancur berantakan
Si Jeneral sangat bangga dan bilang ” Askar saya lebih berani bahkan untuk menangkap bom RPG”

3. Indonesia
Jeneral : Askar maju sini
Askar : Siap Jeneral
Jeneral : Sebrangi ladang periuk api dengan berlari cepat
Askar : Tidak mau jendral !
Jendral : Sebrangi cepat !!
Askar : Tidak mau jeneral !
sampai tiga kali sang jeneral memerintahkan Askarnya, namun tetap di tolak.
Si Jeneral berkata “Lihat Askar saya yang paling berani…. perintah jendral langsung bisa dia tolak…”
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 6:15 pm

Kunci Kereta

Oleh kerana terlalu gembira, Ah Beng tertinggal kunci kereta dalam keretanya.
Menyedari kesilapannya Ah Beng berkata,

“Apa kata kita gunakan penyangkut baju untuk buka pintu kereta?”

“Tak boleh,” jawab Ah Seng. “Nanti orang fikir kita terlalu bodoh... sampai gunakan
penyangkut baju.”

Kemudian Ah Beng pula berkata, “Ah..aku dapat idea, apa kata kalau kita gunakan pisau,
kita potong getah pintu kereta ini kemudian kita masukkan jari untuk tarik kunci tingkap.”

“Tak boleh, nanti orang fikir kita hendak curi kereta.”

“Kan Cheong!” jerit Ah Beng. “Kita mesti fikir cepat, hujan dah nak turun... sunroof terbuka!!!”
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 6:21 pm

Kelambu Pak Pandir


Nak dijadikan cerita, pada zaman dahulu, ada seorang lelaki bernama Pak Pandir yang tinggal dihulu sungai di sebuah kampung. Nak dijadikan kisah lagi, tinggallah seorang polis berjiran dengannya. pada petang yang hening itu, berjalanlah Pak Pandir ke kedai untuk membeli kelambu kerana rumahnya terlalu banyak nyamuk. Sekembalinya dari kedai, dipasangnyalah kelambu itu pada katil bagi melindungi dirinya dari nyamuk.

Pada malam itu, datanglah polis si jiran tersebut ke rumah Pak Pandir untuk berborak-borak. Dicari-carinya Pak Pandir tetapi tidak berjumpa. Akhirnya keluarlah Pak Pandir dari bawah katil. Terkejut si polis kerana Pak Pandir tidur kat bawah katil sedangkan di katilnya ada kelambu. Bertanyalah si polis,

Polis: Awatnya tidoq bawah katil?
Pak Pandir: Saja....nak tipu nyamuk
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Aug 01, 2009 6:40 pm

Bunyi Apa Tu??

Ini cerita yang berlaku beberapa tahun lepas. Dua sahabat, Dol dan
Man sedang pulang dari dari kerja pada pukul 2 pagi. Tayar motor
pancit pula di pertengahan jalan. Jadi, terpaksalah mereka sorong.
Sampai di satu simpang, Dol dan Man mengambil jalan pintas.
Mereka berdua sudah tahu bahawa dengan melalui jalan pintas, mereka akan menempun sebuah perkuburan cinta. Seram juga dua orang jejaka ini tetapi sengaja sembunyikan ketakutan sambil membuat lawak.
Tiba-tiba terdengar bunyi ketukan pada batu. Bulu roma Dol dan Man
mula menegak.
Kemudian nampaklah bayang-bayang orang sedang mengetuk sesuatu di sebuah kubur.
Rupa-rupanya seorang Cina tua sedang memahat batu kubur.
"Aiya apek, lu apa bikin kerja malam-malam? Bikin orang takut saja.
Esok siang buat la," kata si Dol marah.
"Aiya, itu bodo punya olang aaa, gua punya nama pun talak betul
tulis," kata apek tersebut.
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
NetworkteamFriend
Pra - Ahli
Pra - Ahli


Number of posts : 2
Age : 18
Points : 2
Registration date : 2012-11-07

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Wed Nov 07, 2012 7:14 pm

Pekebun yang bengap
Man: Din..!! Jom ikut aku g kebun.. aku nak tnjukkan ko satu benda..

Din: Ape benda nye man..?? Best sangat ke..??

Man: Ade satu benda pelik berlaku kat kebun aku..!!

Din: Ape dia..??

Man: Ko ikut jela..!!

Sesampainya di kebun si Man..


Man: Ko tengok ni din.. 2 bulan lepas aku tanam biji rambutan kat sini.. Tapi sekarang yang tumbuh Batang ubi Kayu..!!

Din: Eh yeke ni Man..?? Ko biar betul.. Ntah2 ko tanam biji rambutan tu kat tempat lain tak..??

Man: Tak Din.. Aku ingat.. sebab lepas aku tanam aku ada letak tanda..

Din: Ko letak tanda apa Man..??

Man: Aku ade cucuk batang ubi kat sini..

Din: Ape ke bengap ko ni Man..??
Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/NetworkteamFriend
NetworkteamFriend
Pra - Ahli
Pra - Ahli


Number of posts : 2
Age : 18
Points : 2
Registration date : 2012-11-07

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Wed Nov 07, 2012 7:18 pm

Maksud Marketing
Apa itu MARKETING??

Jika anda melihat seorang gadis cantik di sebuah pesta lalu anda menghampirinya dan berkata, "Aku adalah orang kaya.. kahwinlah dengan aku."
=Itu adalah DIRECT MARKETING.

Jika anda berada di sebuah pesta dengan kawan-kawan anda dan bertemu dengan seorang gadis cantik. Salah seorang kawan anda menghampiri gadis itu dan berkata, lihatlah jejaka itu (sambil menunjuk anda). Ia sangat kaya, kahwinlah dengan dia."
=Itu adalah ADVERTISING.

Jika anda melihat seorang gadis cantik di sebuah pesta lalu anda menghampiri dan meminta nombor telefonnya. Keesokan harinya anda menelefonnya dan mengatakan, "Hi.. aku sangat kaya, kahwinlah dengan aku."
=Itu adalah TELEMARKETING.

Anda tengah berada d sebuah pesta dan melihat seorang gadis cantik. Anda membetulkan tie, berjalan ke arahnya dan menawarkan minuman. Anda membukakan pintu untuknya saat menghantar pulang dan berkata, "Aku sangat kaya, mahukah kau kahwin dengan aku?"
=Itu adalah PUBLIC RELATIONS.

Anda tengah berada di sebuah pesta dan melihat seorang gadis cantik. Ia berjalan ke arah anda dan mulai merayu, "Kau sangat kaya rupanya."
=Itu adalah BRAND RECOGNITION.

Anda berada di sebuah pesta dan melihat seorang gadis cantik. Anda mendekatinya dan berkata, "Aku sangat kaya, Kahwinlah dengan aku." Lalu ia menampar muka anda.
=Itu adalah CUSTOMER FEEDBACK
Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/NetworkteamFriend
Sponsored content




PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   

Back to top Go down
 
...Koleksi Cerita Lawak Pendek...
Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Piranha !!!!!
» Malawi Cichlid
» 12 tipe ekor guppy berdasarkan ciri2nya
» KOLEKSI RED MIDAS ( SPESIAL ARO SUPER RED)
» Diskusi ttg ikan red fin shark

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Ilmu :: Karya Melayu Boleh :: Cerita Lawak-
Jump to: