MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
boye sopan@gatai
Ahli Baru
Ahli Baru


Number of posts : 13
Age : 48
Points : 0
Registration date : 2008-12-02

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Tue Dec 02, 2008 3:50 pm

~.:B@IyIn@h:.~ wrote:
Mayat

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya… tangannya pon sedang menunjukkan tanda “peace”…


hahahahahahahahaha mati bergaya......
boye x nak ah mati cam tu......
sedih ngan nasib kerabat2 boye..... abes kulit kene siat2....waaaaaaaaaaaaaaa
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:07 pm

Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:09 pm

POST SURAT

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong
berwarna merah.
"atok buat apa tu?"
"atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawab atoknya
Cucu bertanya lagi,"Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:10 pm

Hanya Sepuluh

sewaktu adiknya pulang dari sekolah,dengan segera abangnya bertanya.

Abang : sudah adik menduduki ujian mathematik?
Adik : sudah.
Abang : macam mana dengan soalan nya?
Adik : senang saja, macam kacang.
Abang : bagus! berapa soalan yang adik tak dapat menjawab?
Adik : tak ada.
Abang : bermakna adik dapat menjawab semua soalan dengan betul.
Adik : ya, ada sepuluh soalan yang adik jawab salah.
Abang : wah! pandai betullah kalau begitu,kalau setakat sepuluh sahaja yang
salah,masih ada empat puluh lagi yang betul.
Adik : tapi soalan nya ada sepuluh saja
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:11 pm

Pendek dan Panjang

seorang murid yang baru berpindah sekolah ditanya oleh guru kelasnya

Guru : Kamu ni murid baru kan?
Murid : Ya.....cikgu!
Guru : Nama kamu siapa?
Murid : Mat.
Guru : Nama panjang kamu?
Murid : Matttttttttttttttttttttttttttttttt. cikgu!
Guru : Besok saya gelak!!
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:14 pm

Pembantu Rumah

Seorang tuan marah-marah pada pembantu rumahnya.
"Sudah aku katakan ..............jangan kamu beritahu puan pukul berapa aku pulang malam tadi. Kenapa kamu cakap juga?"
" Maaf tuan............saya langsung tidak cakap waktunya," jawab pembantu rumahnya.
" Habis, macam mana isteri aku tahu aku pulang lewat? Apa kamu cakap?"
"Saya cuma cakap yang ketika tuan pulang..............saya sedang ambil air sembahyang subuh dan tak sempat tengok jam..........."
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:15 pm

Tak Muat

Tiga orang menaiki motor lalu ditahan oleh polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Katanya kepada polis, "maaf, tok! tak muat dah.....kami dah bertiga!!! lain kali sajalah!"
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Thu Apr 09, 2009 2:15 pm

Sad Ending

Pada suatu malam, terdengar dialog-dialog ini di dalam sebuak bilik.
Suami : Kenapa sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad ending lah bang.
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah
Back to top Go down
View user profile
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Mon Apr 20, 2009 5:58 pm

Lari Dari Hospital

Seorang pesakit melarikan diri dari bilik pembedahan sesaat sebelum ia menjalani pembedahan. "Ada apa Pak Cik?," tanya pengawal hospital.

Lelaki itu menjelaskan, "Saya baru mendengar jururawat kata 'bertenang, ini pembedahan yang mudah, semuanya akan selesai dengan baik'."

"Dia cuma mahu menenangkan Pak Cik, bertenang sahaja, jangan takut ....," kata si pengawal.

"Dia tidak berkata pada saya, dia berkata kepada doktornya!"
Back to top Go down
View user profile
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Fri Jun 26, 2009 1:40 pm

LIMA FASHA

Suatu hari Milah membawa kelima-lima anak gadisnya untuk diperiksa oleh Dr. Rizal. Doktor hairan kerana kelima-lima anak Milah mempunyai nama yang sama iaitu Fasha. Dr. Rizal berasa amat kehairanan bagaimanakah caranya jika Milah ingin memanggil salah seorang anaknya jika ada sesuatu. Dengan selamba badak Milah menjawab : “apa yang susah, cukup dengan memanggil nama bapanya, mereka akan datang dengan sendiri” ”boleh ke macam tu?” tanya Dr. Rizal ”Betulla. Kan kelima-lima bapa mereka berlainan”
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Fri Jun 26, 2009 1:49 pm

ATAN DAN CIKGUNYA..


Cikgu: Atan...cikgu nak tanya kamu satu soalan matematik....Kalau cikgu bagi kamu 2 ekor arnab dan 2 ekor lagi dan lagi 2 ekor arnab...Berapakah arnab yang ada pada kamu?

Atan: Tujuh ..cikgu..

Cikgu:??...Atan dengar baik2 soalan cikgu dan jawab dengan betul...Kalau cikgu bagi kamu 2 ekor arnab dan 2 ekor lagi dan lagi 2 ekor arnab...Berapakah arnab yang ada pada kamu?

Atan: Tujuh.....

Cikgu: Ok..kalau soalan macamni plak...Kalau cikgu bagi kamu 2 biji epal dan 2 lagi biji epal dan lagi 2 biji epal...Berapakah epal yang ada pada kamu?

Atan: Enam..cikgu..

Cikgu:Erm..bagus...cube atan dengar dan jawab balik soalan cikgu memule tadi...Kalau cikgu bagi kamu 2 ekor arnab dan 2 ekor lagi dan lagi 2 ekor arnab...Berapakah arnab yang ada pada kamu?

Atan: Tujuh la...

Cikgu:Kenapa plak tujuh...Atan awak ni paham ke tidak soalan cikgu...knpe tujuh...why?..why? [cikgu nye naik tensen]

Atan:Sebab kat umah saye dah de seekor arnab..

Cikgu:????...


Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Fri Jun 26, 2009 3:21 pm

JUAL TELUR..

Pembeli: "Dik, telur sekilo berapa?"

Penjual: "Telur ayam atau telur itik?"

Pembeli: "Telur ayam."

Penjual: "Telur ayam biasa atau ayam kampung?"

Pembeli: "Ayam biasa."

Penjual: "Yang tempatan atau yang import?"

Pembeli: "Yang tempatan."

Penjual: "Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?"

Pembeli: "Yang Ipoh lah..." (Sambil terlihat kesal).

Penjual: "Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?"

Pembeli: "Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?"

Penjual: "Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan.Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.


Last edited by mas2ra on Sat Jun 27, 2009 10:51 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Fri Jun 26, 2009 3:23 pm

CUCUR UDANG

Ada sorang bekas samseng tu dia dan wifenya jual cucur udang setelah dia insaf dan tidak mengaktifkan dirinya dalam bidang kesamsengan lagi...
setelah beberapa tahun berniaga maka terkenallah cucurnya seantero negerinya...
Adalah pada satu hari tu dgn tiba2 datanglah sekumpulan manusia yg jugak samseng sepertinya satu ketika dulu hendak merasa sendiri kelazatan cucur udangnya seperti yg diperkatakan ramai makhluk...maka sekumpulan samseng tu pun memborong habis kesemua cucurnya...
dengan lahapnya ketua samseng tu merasmikan dulu merasai cucur tersebut...dan dengan tak semene2 ketua samseng tu pon kata..." dah banyak ketul aku makan cucur ni... tapi satu ekor udang pon aku tak nampak" dan penjual cucur udang rasa bengang tahap maksima apabila disindir begitu... dia pun selinsingkan lengan baju dan berkata dengan selambanya... "ooooo... cucur udang aku takde udang korang bising...tu... orang yg jual cucur badak tapi takde badak...korang tak bising
pulak".


Last edited by mas2ra on Sat Jun 27, 2009 11:16 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Fri Jun 26, 2009 3:35 pm

GAMBAR TUNANG..

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk
memutuskan pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah
ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan
semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana
satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri.
Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk........ Benci .........
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 10:26 am

Lesen " P "

Pada suatu hari, adela pak mat amik lesen kat bandar. Beberapa bulan kemudian,die pun balikla kampung,tetapi die lupe nak lekatkan 'P' kat kereta.sewaktu dalam perjalanan,die ditahan polis....

POLIS: Pakcik,'P' mane?

PAKMAT: Pi balik kedah.

POLIS: Pakcik jangan main-main ngan saye. 'P' mane?

PAKMAT: Ape yg main-main, saya kate nak pi balik kedah, Aloq Staq.

POLIS: Saya kate 'P' mane...?

PAKMAT: Skarang sape yg main2.awak sebagai polis,tidak ada kuasa untuk menghalang perjalanan orang yg tak bersalah.awak juga harus ......pok,pek ,pok,pek.

POLIS: (selepas puas mendengar ceramah) Baiklah. Pakcik pergilah teruskan perjalanan pakcik.

PAKMAT: Asallamualaikum.

POLIS: Waalaikummusallam.
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 10:31 am

Rumah Ku Terbakar

Seorang lelaki yg sedang dalam ketakutan menelefon bomba dan berkata " tolong...tolong....rumah saya terbakar.."

Staff di pejabat bomba menjawab " awak tinggal di mana?"

Lelaki itu menjawab " saya terlalu takut...saya tak bole nak bagitau alamat nya.."

Bomba bertanya "bagaimana kami mau kesana?"

Lelaki itu menjawab dengan marah "Bagaimana?..bodo la ko ni...naik la lori bomba korang tu"
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 10:43 am

Cucu Atuk

Suatu hari seorang datuk memarahi cucunya kerana mendapat "5E" dalam UPSR.
Datuk: Kau ni kenapa asyik dapat "E" aje.Kawan2 kau semua dapat "5A".
Cucu : Atuk ni kenapa?Saya x pernah marah atuk sebab x ikut jejak kawan2 atuk.
Datuk: Tak sama macam mana?
Cucu : Semua kawan2 atuk dah meninggal kan..........
Datuk: Celaka punya cucu ( Berkata dalam hati )


Last edited by mas2ra on Sat Jun 27, 2009 11:17 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 10:47 am

Ok, dah kena!

Seorang ibu mahu mengundur kereta, seperti biasa dia cakap dengan anaknya. Anak dia ini baru berumur 8 tahun. Dia cakap “Mak nak undur kereta, kalau kena cakap ye!”
“Ok!” kata anak dia.
Si ibu pun undur keretanya.
“Lagi mak undur lagi” kata anak dia.
“Lagi lagi” kata anak dia.
Si ibu pun undur lagi, tiba-tiba “DAMM” kereta yg dia undur tu terlanggar
pokok kat belakang.
Anak dia pun menjerit” OK! Mak, dah kena!”


Last edited by mas2ra on Sat Jun 27, 2009 10:57 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 10:49 am

Ujian Darah

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.

Lias : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Lias : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Lias menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Lias : Saya datang untuk ujian air kencing…


Last edited by mas2ra on Sat Jun 27, 2009 11:20 am; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 10:53 am

Siapa tu???

Seorang penjenayah tua yg menyorok di pinggiran kampung sedang sakit tenat. Dia sedang berbaring di atas katil lusuhnya. Tiba-tiba terdengar ketukan keras di pintu luar.

“Siapa di luar?” teriak orang tua itu dengan ketakutan.

“Saya Malaikat Maut!”

“Oh, syukurlah. Saya ingat yang datang anggota Polis !”
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 11:03 am

Ilmu Hitam

Rumahtangga Minah dan Wahid selalu mengalami krisis. Tidak kira siang atau malam, mereka akan bertengkar. Setiap pertengkaran pastinya menggangu jiran tetangga.
“Kalau aku mati, aku akan menjadi hantu dan mengorek tanah di depanku untuk keluar mencekik engkau,” terdengar pekikan si Wahid. Jiran yang mendengar terkejut besar dengan ugutan si Wahid terhadap isterinya kerana diketahui Wahid mempunyai ilmu hitam yang sangat luar biasanya.
Beberapa hari berlalu. Wahid ditemui mati akibat mangsa langgar lari. Walaupun benci, tetapi sebagai isteri Minah tetap menguruskan pengebumian suaminya dengan baik. Seminggu selepas itu, jiran tetangga amat kehairanan melihat Minah yang langsung tidak merasa takut dengan ugutan suaminya dahulu.
“Engkau tidak takut dengan sumpah suami kau dulu?” tanya jirannya.
“Tidak!” jawab Minah.
“Biarkan saja dia mengorek tanah. Aku dah tanam dia mengadap kebawah!”

Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 11:05 am

Pak Pandir Yang Bijak..

Suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye. Entah macam mana di tengah perjalanannye tadi dia terjumpa seketul taik yang masih panas. Tapi dia tu masih ‘kompius’ sama ada bende yang dia jumpe tu adalah seketul taik atau tidak. Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.

Dia meneliti taik tersebut lalu dia berkata “Bentuk macam taik.” Lepas tu dia pegang pulak taik tu lalu dia berkata, “Lembik macam taik.” Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu. Lepas tu dia berkata, “Bau macam taik.” Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keputusan untuk mejilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit…

“MEMANG SAH TAIK..NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!”
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 11:27 am

Kenapa X Leh Kawen??

Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert, Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.

Suzy: Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.
Ayah: Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy: Tapi mengapa?
Ayah: (Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu. Tapi, jangan beritahu ibumu ye!

Terkejut dengan jawapan itu, suzy pergi pula kepada ibunya.

Suzy: Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu: Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
Suzi: Tapi kata ayah, Robert itu abang saya. Adik beradik kan tak boleh kahwin.
Ibu: (Separuh berbisik) Hmmm.... Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy: Ha!!??!! #@#$@#$


Last edited by mas2ra on Sat Jun 27, 2009 3:23 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 11:28 am

"SILA DATANG LAGI"


Pada suatu hari,dua orang pekerja di sebuah kedai emas merungut kerana dimarahi oleh bos mereka kerena kedai mereka telah dirompak buat kali yang kesepuluh (sama macam ulang tahun kedai tuuuuu ).

Pekerja 1 :Apasal kedai kita je yang kena rompak.
Pekerja 2 :Ini semua salah bos la........
Pekerja 1 :Kenapa kau cakap macam tu?
Pekerja 2 :Ye la.....sape suruh dia letak papan tanda "sila datang lagi"
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
adikmas
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 350
Age : 31
Location : sorang-sorang kat opis..
Points : 397
Registration date : 2009-05-16

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   Sat Jun 27, 2009 11:34 am

Atuk Berpeluh

1 mayat orang tua dikeluarkan dari peti ais untuk di kebumikan.... setelah di keluarkan, ada air mengalir di muka orang tua tersebut. dengan rasa ketakutan cucunya memanggil neneknya.....
cucu : nek...,atuk kuar peluh..

nenek : oo000....atuk kamu first time meninggal mestila nervous ckit...
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
Sponsored content




PostSubject: Re: ...Koleksi Cerita Lawak Pendek...   

Back to top Go down
 
...Koleksi Cerita Lawak Pendek...
Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Piranha !!!!!
» Malawi Cichlid
» 12 tipe ekor guppy berdasarkan ciri2nya
» KOLEKSI RED MIDAS ( SPESIAL ARO SUPER RED)
» Diskusi ttg ikan red fin shark

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Ilmu :: Karya Melayu Boleh :: Cerita Lawak-
Jump to: