MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!

Go down 
AuthorMessage
arrayyanm
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 145
Age : 41
Points : 0
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Thu Jan 15, 2009 10:21 am

cerita ini tidak ada kena mgena dn yg masih hidup .....bujang , teruna ,dara atau tua.. citer2 ler apa2 yg korang rasa...elok2 bla time nak tdo...

klu nak copy n paste kan mudah..mgkin cara dan gaya ku berlainan...cuba nak buat dari ayat sendiri...baru blh jadi tukang karut first class.. Suspect


Last edited by arrayyanm on Thu Jan 15, 2009 10:51 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com/
arrayyanm
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 145
Age : 41
Points : 0
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Thu Jan 15, 2009 10:27 am

bunian..diceritakan olh org yg pernah satu masa dulu pergi haji mggunakan kapal laut..semasa balik..dlm bilik tu ada ramai lelaki duk sebilik..dipendekkan seorg nie berkawn rpt dgn satu jemaah dari johor..pasbalik kg..dia teringat akan kawan baru tu dan ingin pergi menemuinya..pas bagi alamt kat driver teksi..."tak ada kg kat alamat nie encik"(pandai2 ler lakon) kata pmmdu teksi..."aku nak juga ko antr kat sini"..antr jg..dia pun masuk kedlm kwsan yg bersemak tp jln.....tiba2...xjauh dari jln bsr ternmpk sebuah perkampungan yg besar...td xnmpk pun dari luar...pas cari kwn nie jumplh...semsa bersembang kat tgga rumah..tb2 seorg lelki menolakknya dari tangga(sdg duduk)..jatuh bedebuk kat tanah...

suasan gelap,bersemak....hmmm xder kg berdekatan..umh td pun xnmpk...hmm...kisah benar,satu masa dulu...
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com/
arrayyanm
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 145
Age : 41
Points : 0
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Thu Jan 15, 2009 10:31 am

pernah jg diceritakan mgenai seorg lelaki berkawin dgn org bunian...satu hari terdetik dihatinya nak jguk mak ayah..ras2 baru 2 hari...selapas balik ke kg...umhnya dah diduki olh org lain...mak ayhnya tlh lama meninggal dunia dan rumah tersebut kmdian diduki org lain..diceritakan mrk menderita akibat kehilgan anak mrk..kwn karib ada yg dah mati..yg tinggal tok iman yg masih hidup...agak mmgemparkan....dia tinggal sebatang kara..jrg2 org yg balik ke alam biasa blh balik ke alamj
bunian...jadi tolak kalu terjumpa dlm mmpi atau separuh xsedar jika ada bidadari ajak kawin...
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com/
arrayyanm
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 145
Age : 41
Points : 0
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Thu Jan 15, 2009 10:46 am

kat amerika pun ada gak kisah sama..tp nie berlaku sebelum united state dibentuk...kira zaman british...kolonial..
Rip Van nie seorg lelaki yg pemalas..dia ada rumah dan ladang...ada anak isteri tp dia berat nak mgusahakan ladangnya.. pada suatu hari masa musim luruh dia pergi ke kawasan pergunungan semata2 kerna xnak dgr leteran isterinya utk mgusahakan kebun...ladang...dia berjumpa dgn seorg lelaki yg berpakaian aneh y mmbawanya bersama berjln2... lelaki itu melayannya dgn baik...kmdian setelh minum arak yg byk dan mabuk...mgkin hilg ingatan...dia pun sedar...dlm sedr tu ..pakainya koyak rabak..jgut dah pnjg sampi kekaki...rambut dah putih dan dia sudah tua... turunlah kekampung... bagaikan org histeria...cari umh..xjmpa..cari keluarga ada yg dah mati..org2 kampung pun binggung... "sapa pakcik nie?" pandai gak ckp melayu....hahaha.... dia kata rip van winkle...rakyak raja goerge ketiga..mrk berpandangan sesama sendiri.."pakcik sekrg dah revolusi amerika,nrg nie dah bebas"...2otahun dia berada kat pergunungan..berkawan dgn org berpakaian pelik dan minum arak..... nasib mnyebelahinya..anak perempuannya kenal..tp..dia agak kecewa...kecewa sgt2 dgn sikap ayahnya...mgkin dlm awal tahun 1800 atau lewat tahun 17..

Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com/
PLASMA
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 220
Age : 36
Points : 154
Registration date : 2008-12-05

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Tue Jan 20, 2009 10:55 pm

ok,ok.. masa untuk tido! bounce
Back to top Go down
View user profile
Admin-Gandalf
Admin
Admin
avatar

Number of posts : 100
Age : 36
Points : 1737
Registration date : 2008-11-08

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Wed Jan 21, 2009 2:18 am

PLASMA wrote:
ok,ok.. masa untuk tido! bounce

hahahahhaha.... mata dah tak dapat nak bukak dah nih....
ZZZzzzzzZZZZzzzzzzZZZZzzzzzz Sleep
Back to top Go down
View user profile http://melayuboleh.8forum.net
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   Sun Feb 01, 2009 9:18 pm

arrayyanm wrote:
pernah jg diceritakan mgenai seorg lelaki berkawin dgn org bunian...satu hari terdetik dihatinya nak jguk mak ayah..ras2 baru 2 hari...selapas balik ke kg...umhnya dah diduki olh org lain...mak ayhnya tlh lama meninggal dunia dan rumah tersebut kmdian diduki org lain..diceritakan mrk menderita akibat kehilgan anak mrk..kwn karib ada yg dah mati..yg tinggal tok iman yg masih hidup...agak mmgemparkan....dia tinggal sebatang kara..jrg2 org yg balik ke alam biasa blh balik ke alamj
bunian...jadi tolak kalu terjumpa dlm mmpi atau separuh xsedar jika ada bidadari ajak kawin...


Very Happy Very Happy pandai jugak arrayyanm buat bed time story
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!   

Back to top Go down
 
bed time story....ada seram ada tarak seram...ada..mcm2...!
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Entering a time stamp in comment / text box?
» It's Time to Tab™ Video Contest
» Win an iPad 2 w/Your Worst Moving Story
» How to set Wait time for the command(ClickandWait)
» Hiscox's My StartUp Story Contest *usa only*

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Ilmu :: Karya Melayu Boleh :: Cerita Misteri-
Jump to: